divendres, 8 de març del 2013

Precs i preguntes 8 de març 2013


En quin estat de la demolició dels xalets il·legals de Llucalcari estam? La secretària l'altre dia ens va informar que ja s'havia pagat tot el que s'havia de pagar a les empreses que han duit a terme els esbucaments. Què queda exactament per fer? Farà falta pagar més? Quant? 

Respon el batle que en principi, i si el jutge no indica el contrari, ja s'han acabat i no farà falta pagar res pus.

Ara que arribam al final del procés de demolició, l'Ajuntament té previst reclamar a les persones responsables les despeses que les llicències il·legals li han suposat? 

Respon el batle que no.

Quan vàrem fer la darrera revisió de valor cadastral?

Respon el batle que el 2004.

Si va ser entre 2004 i 2007 es podia demanar fins a finals de febrer que es revisàs i sortia un coeficient reductor del 0,73, és a dir, de més d'un 25% de rebaixa en l'impost de l'IBI. Ho hem demanat, com sí ha fet, per exemple, Algaida? 

Respon el batle que no, que només es podia demanar si va ser després del 2006.

El 13 de gener del 2012 la Corporació per unanimitat vàrem acordar sol·licitar al Govern el pagament del deute, que arribava a un total de 310.915,13 €; com està la situació a dia d'avui? Quant ens deuen actualment les institucions supramunicipals?

A finals de 2012 el Govern va ingressar 232.000€; a dia d'avui les institucions supramunicipals ens deuen 350.000€.

Ja fa un any que ens varen dir que a la web municipal es penjarien fotos de tots els regidors d'aquest ajuntament, no només dels de l'equip de govern. Quan es farà?

Responen que estan pendents de tenir-les totes. Demanen que els n'hi enviem una.

Al Ple del 4 de novembre de 2011 vàrem aprovar per unanimitat col·locar suros informatius a diferents punts del poble. L'11 de maig de 2012 a regidora Magdalena López que havien consultat preus i n'hi havien demanat 1.500 € per cartell, i que se'n sol·licitar més pressuposts. Com està el tema?

La regidora Magdalena López informa que té uns pressuposts demanats, i que ja hi ha el lloc preparat per col·locar-ne un devora l'escola.

Ens vàreu dir que als hotels se'ls cobrava un euro per dia per les targetes ACIRE. Quant es va recaudar per aquest concepte el 2012 i a quina partida pressupostària es varen consignar?

Es respondrà.

El 26 d'octubre passat el PP va rebutjar una moció d'Agrupació DEIA en què es proposava crear una comissió per a revisar l'Ordenança que regula la zona ACIRE. Tanmateix, la regidora Magdalena López va dir que es feia feina damunt les targetes i que l'ordenança es podia revisar. S'ha fet?

Ja s'han rebut les noves targetes i s'està preparant una modificació de l'ordenança.

L'11 de maig de 2012, arran que d'una pregunta nostra, el regidor Xisco Arbona ens va dir que l’Associació de Veïns de son Canals havia proposat pintar les parets municipals de davant l'urbanització i que l’Ajuntament els va indicar que era millor la solució d’empedrar i que l’associació aportàs la meitat del pressupost. Hem vist que s'ha empedrat i donam l'henhorabona, és una bona obra. Se n'ha repartit, com se'ns va dir, el cost?

L'obra ha costat uns 10.000€ (aproximadament), dels quals uns 2.000-3.000€ han estat assumits pels veïnats de son Canals.

Dia 26 d'octubre varen assegurar que les ordenances es penjarien a la web municipal. Mig any després encara no hi són. Pregam respectin el que es diu en aquest ple.

Es farà, s'està pendent de les traduccions català-castellà.

Ja se sap quin cost varen tenir per a l'Ajuntament les camionades d'aigua que es varen haver de dur l'estiu passat?

No, les assumirà GESBA.

S'anuncia una reforma de l'ordenança fiscal d'aigua, per tal que qui més consumeixi més pagui.

A l'anterior ple ordinari el batle ens va dir que estudiaria la possibilitat d'incloure arbres d'especial interès al Catàleg de Patrimoni. Què ens n'ha de dir?

S'obrirà un procés.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada