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Atès el RD 1093/1997 , pel qual s'aproven les normes complementàries
al reglament per a l'execució de la llei hipotecària sobre
inscripcions en el registre de la propietat d'actes de naturalesa
urbanística, tota infracció urbanística detectada, al mateix temps
que es notifica la incoació de l'expedient a l'infractor, també es
pot sol·licitar al registre de la propietat perquè aquest l'anoti
com a nota marginal a la nota registral de la finca. D'aquesta
manera, tot propietari que elevi a escriptura pública qualsevol
compra-venda no podrà ocultar si en la propietat que és objecte de
transacció existeix qualque infracció de caràcter urbanístic, fet
que es venia produint durant aquests darrers anys”.
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Atès l’article 51, relatiu a “Actes inscribibles” al Registre
de la Propietat del RDL 2/2008, pel qual s'aprovà el Tex t refós de
la Lle i del Sòl, que diu que: “Serán inscribibles en el Registre
de la Propietat: [...] c) La incoació d’expedient sobre disciplina
urbanística o restabliment de la legalitat urbanística, o d’aquells
que tinguin per objecte l'apremi administratiu per a garantir, tant
el compliment de les sancions imposades, com de les resolucions per a
restablir l’ordre urbanístic infringit”.
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Atès que no tenim coneixement de que aquestes anotacions es duguin
actualment a terme.
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Atès que no ens consta que cap normativa legal posterior
impossibiliti fer-ho. Ans al contrari, recentment la legislació
estatal ha incrementat la importància i fins i tot el caràcter
obligatori d'aquest tipus de mesures per part de les administracions
locals. Vegi's per exemple, el “RD-L 8/2011, de 1 de julio, de
medidas de apoyo a los deudores hipotecarios, de control del gasto
público y cancelación de deudas con empresas y autónomos
contraídas por las entidades locales, de fomento de la actividad
empresarial e impulso de la rehabilitación y de simplificación
administrativa” publicat al B.O.E. dia 07-07-2011 que, al seu
Preàmbul caracteritza el contingut del Capítol VI: “El Capítulo
VI da paso a las medidas específicas de seguridad jurídica en el
sector inmobiliario, que se centran básicamente en dos tipos: las
relacionadas con la imposibilidad de concesión de facultades de
extraordinaria relevancia e impacto sobre el territorio por medio de
la técnica del silencio positivo, y las relativas a medidas
registrales cuyo objeto consiste en garantizar y fortalecer la
seguridad jurídica en los actos y negocios inmobiliarios por medio
del Registro de la Propiedad […] Entre estas medidas, se encuentra
la incorporación al Registro de la Propiedad de la información que
permitirá a los adquirentes de inmuebles conocer por anticipado la
posible situación litigiosa en la que éstos se encuentran,
incluyendo los expedientes que puedan suponer la imposición de
multas o la futura demolición. En la actualidad, el acceso de dicha
información absolutamente relevante para los potenciales inversores,
es sólo potestativa de los Ayuntamientos, de tal manera que se
establece la obligatoriedad de proporcionársela al Registrador
imponiendo a los Ayuntamientos que la incumplan los perjuicios
económicos que pudieran causarse a los adquirentes de buena fe.”;
i la Llei de 8/2013, de 26 de juny, de rehabilitació, regeneració i
renovació urbanes, publicada al B.O.E. Dia 27-06-2013, que modifica
en la seva Disposició Final 12a., l'article anteriorment citat
número 51 del Text Refòs de la Llei del Sòl, quedant redactat de
la següent manera el seu apartat 2on.: “En todo caso, en la
incoación de expedientes de disciplina urbanística que afecten a
actuaciones por virtud de las cuales se lleve a cabo la creación de
nuevas fincas registrales por vía de parcelación, reparcelación en
cualquiera de sus modalidades, declaración de obra nueva o
constitución de régimen de propiedad horizontal, la Administración
estará obligada a acordar la práctica en el Registro de la
Propiedad de la anotación preventiva a que se refiere el artículo
53.2. La omisión de la resolución por la que se acuerde la práctica
de esta anotación preventiva dará lugar a la responsabilidad de la
Administración competente en el caso de que se produzcan perjuicios
económicos al adquirente de buena fe de la finca afectada por el
expediente. En tal caso, la citada Administración deberá indemnizar
al adquirente de buena fe los daños y perjuicios causados.”
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Atès que ens pareix una possibilitat legal ben encertada, que
incrementa la seguretat jurídica dels compradors i també de
l’Ajuntament.
Per
tot proposam al ple l'adopció del següent
ACORDS
- El Ple de l’Ajuntament insta l’Equip de Govern a procedir a la inscripció, en el registre de la propietat, de tota infracció urbanística detectad, al mateix temps que es notifica la incoació de l’expedient a l’infractor.
S'aprova per unanimitat.
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